Nie ma jednego wskaźnika, który określałby skuteczność każdej kampanii marketingowej. Tak zwane „próżne dane”, takie jak zasięg, wyświetlenia i rankingi, mogą być ważnymi wskaźnikami budowania świadomości marki i bazy klientów z branży nieruchomości. Ale na własną rękę nie są wystarczająco wiarygodne, aby zmierzyć wpływ strategii marketingowych.

 

Właściwe dane i wybór kluczowych wskaźników wydajności (KPI) mają znaczenie

mierzenia wpływu kampanii marketingowej na biznes nieruchomości. Koncentracja na danych to podejście, które może pomóc Ci znaleźć odpowiednie strategie i metody przyciągania nowych klientów i utrzymania ich w czasie.

 

Zbieranie jak największej ilości danych nie wystarczy, trzeba znaleźć, przeanalizować i podjąć działania najważniejszych wskaźników. Oto 7 wskaźników KPI w zakresie marketingu nieruchomości cyfrowych, którymi powinieneś być mierzony, aby zmaksymalizować sukces kampanii marketingowych w czasie.

 

1) Ruch w witrynie

 

W przypadku każdej firmy zajmującej się nieruchomościami wizyty na witrynie są niezbędnym krokiem i duża liczba odwiedzających jest pierwszym wskaźnikiem sukcesu Twojej strategii. Ale sam ruch w witrynie, jeśli nie ma generowanych leadów, nie sprawi, że Twój biznes się rozwinie. Ostatecznie twoje wysiłki powinny mieć na celu zatrzymywanie odwiedzających, zachęcanie ich do przejścia do kolejnego etapu serwisu, zachęcanie do przeglądanie kolejnych oferty i skontaktowaniem się z Tobą.

 

2) Wydajność SEO

 

Podejście SEO jest niezbędne dla każdej udanej kampanii cyfrowej. Pomiar ruchu/ wyszukiwania w sieci pozwala określić, jak często Twoja strona główna i oferty pojawiają się w wyszukiwarce przez potencjalnych kupujących i sprzedających domy. Ma to kluczowe znaczenie dla Twojego SEO aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe są najskuteczniejsze lub prawdopodobnie będą skuteczniejsze oraz zasługuje na dalszą optymalizację. Do śledzenia konwersji, można również używać określonych słów kluczowych.

 

3) Źródła odwiedzin

 

Bardzo ważne jest również, aby zrozumieć, ilu użytkowników odwiedza Twoją witrynę z różnych stron-kanałów oraz z jakich urządzeń i przeglądarek korzystają najczęściej. Tagowanie adresów URL używanie kodów UTM pozwoli Ci śledzić, jak działają Twoje indywidualne taktyki i jeśli istnieje możliwość zwiększenia ruchu. Podział ruchu na kanał może Ci dać wgląd w kanały, które mają znaczenie dla Twojej firmy, i pozwalają dostosować sposób prowadzenia działalności online oraz obecność docelowych odbiorców.

4) Konwersje potencjalnych klientów

 

Generowanie leadów stało się najważniejszą częścią marketingu cyfrowego, szczególnie w rzeczywistości. Uzyskanie danych kontaktowych odwiedzających witrynę daje Ci możliwość wysyłania im regularnie istotnych,  wiarygodnych informacji oraz możliwość bycia na bieżąco z pośrednikami w handlu nieruchomościami.


 

5) Zamknij strony

 

Pomaga przeanalizowanie stron wyjścia, tj. Ostatniej strony, którą odwiedzający przeglądał przed opuszczeniem witryny dzięki temu rozumiesz, z której strony użytkownicy najczęściej opuszczają witrynę i czy to robią podążając za ścieżką, którą chciałeś, aby podążali podczas przeglądania Twojej witryny. 

 

6) Współczynniki konwersji strony docelowej

 

Ten wskaźnik pomaga śledzić, które z Twoich indywidualnych stron docelowych są najbardziej angażujące i skutecznie generują leady. Użyj średniego w branży współczynnika konwersji do porównania własne strony docelowe, a następnie wdrażaj taktykę od tych, które osiągają lepsze wyniki, do tych mniej wydajnych. 

 

7) Koszt jednego potencjalnego klienta

 

Śledzenie tego wskaźnika KPI zapobiegnie nadmiernemu wydatkowaniu na potencjalnych klientów. Dzielenie kosztu kampanii marketingowych według liczby potencjalnych klientów, które wygenerowała kampania, daje nam to wgląd w rzeczywistą wartość potencjalnego klienta i opłacalność strategii marketingowej. Rozbicie kosztu potencjalnego klienta według kanału pozyskania i źródła pomaga uzyskać lepsze wyniki, których wysiłki przyniosą najlepsze stopy zwrot z inwestycji marketingowej.

 

Chociaż istnieje wiele innych możliwych do śledzenia wskaźników, które dadzą Ci wgląd w w skuteczność kampani marketingowych, ora zmiejsce w których, jest miejsce na poprawę, tych 7 wskaźników KPI powinno Ci pomóc w rozpoczęciu tworzenia opłacalnej strategii marketingu cyfrowego. Są one przyczyną się do zwiększenia sukcesu działań marketingowych zgodnych z głównym celem - przyciąganie i zatrzymywanie kupujących i sprzedających domy jako klientów oraz rozwijanie firmy. Wyprzeć  konkurencję, dokładnie śledząc te wskaźniki KPI.