Chociaż wyścig zbrojeń w zakresie udogodnień jest daleki od nowości, zrozumienie rodzajów udogodnień, które prawdopodobnie zobaczymy w nadchodzących latach, jest ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ będą one czynnikiem wygrywającym w pozyskiwaniu najemców i przyciąganiu nowych w ciągu miesięcy do chodź.


 W tym artykule opiszemy cztery kategorie udogodnień, które prawdopodobnie będą się rozwijać w coraz bardziej kreatywnych kierunkach w nadchodzących latach.


Estetyka

Większość budynków - nawet dobrze zaprojektowanych z dużą ilością detali architektonicznych na zewnątrz - szybko się nudzi. Przychodzenie do tego samego biura dzień po dniu, oglądanie tych samych ścian i tej samej palety kolorów przez ponad osiem godzin za każdym razem, nie jest inspirujące. Nawet wystawy sztuki mogą stać się nijakie. Typowa skłonność sztuki korporacyjnej do neutralności w niewielkim stopniu pobudza wyobraźnię.


W związku z tym pierwszym nowym typem udogodnień, jakiego można się spodziewać, jest po prostu innowacyjna estetyka. Oczywiście wszyscy znamy „fajne” biuro - przestrzeń, która może mieć otwarty plan, zapewniać darmowe lunche lub mieć stół do ping ponga. Biura najbliższych lat nadadzą tym tropom estetykę przyszłości.

Jednym z trendów, który już obserwujemy, jest tendencja do oferowania w najlepszych budynkach programów wydarzeń na miejscu, w których najemcy mogą brać udział.
Jednym z obszarów do obejrzenia są ściany wideo - bardzo duże ekrany, które mogą pokryć całą powierzchnię ściany i wyświetlać stale zmieniający się wybór mediów wizualnych. Na ścianach wideo można było wyświetlać statyczne obrazy - obrazy lub rzeźby - prezentować materiał filmowy natury lub abstrakcyjne wzory, takie jak dawne wygaszacze ekranu.


Programowanie

Niezależnie od tego, czy chodzi o zajęcia, sesje treningowe, wydarzenia sieciowe czy imprezy, zaprogramowane wydarzenia mogą sięgać znacznie dalej niż jakiekolwiek udogodnienia fizyczne w budowaniu poczucia wspólnoty w nieruchomości i pomaganiu pracownikom postrzegać swoje biuro jako pozytywną przestrzeń do czegoś więcej niż tylko generowanie dochodu. Dzięki nowoczesnym platformom zarządzania doświadczeniem najemców, takim jak Spaceflow, właściciele mają teraz kompleksowy sposób dostarczania swoim najemcom niestandardowego oprogramowania przy niewielkiej konfiguracji.


Pomieszczenie rekreacyjne, miejsce odpoczynku w biurze Pokój rekreacyjny, miejsce odpoczynku w biurze
Pomieszczenia rekreacyjne i miejsca odpoczynku w biurach mogą być piękne, ale drogie

Nietradycyjne czynności biurowe

Biura przyszłości będą wyposażone w różnorodne przestrzenie, które mają dać pracownikom możliwość wykonywania czynności, które tradycyjnie nie były uważane za typowe dla miejsca pracy.

Na przykład ciche pokoje lub kapsuły na drzemki mogą pozwolić pracownikom na relaks w przestrzeniach nieco wygodniejszych niż kabina.
Inne opcje obejmują zajęcia rekreacyjne, takie jak pokoje zagadek lub sport - rzeczy, które mogą nie pasować koncepcyjnie do typowego wizerunku budynku biurowego. Chociaż tego rodzaju udogodnienie jest z pewnością oczywistym wyborem dla dalszych innowacji, koszty związane z budowaniem niestandardowych przestrzeni mogą być zbyt wysokie.

Łączność i sieci przestrzenne

Najbardziej atrakcyjne budynki wykorzystają coś poza bezpośrednią kontrolą wynajmującego - charakterystykę, atrakcyjność i łatwość dostępu do otoczenia. Rzeczywiście, w świecie, w którym każde miasto jest pełne dobrze przystosowanych budynków, bez wątpienia będzie to szerszy obraz lokalizacji budynku, jego usytuowania i sieci przestrzennej, który wyróżnia go wśród najemców i ich pracowników.


W tym celu właściciele już pracują nad dodaniem do swoich budynków funkcji związanych z transportem publicznym - parkingów dla rowerów, elektronicznych rozkładów jazdy i miejsc parkingowych dla wspólnych przejazdów. W budynkach przyszłości prawdopodobnie położymy ten nacisk o krok dalej dzięki planowanym układom, klubom z rabatami w sąsiedztwie i lokalnym sojuszom, które wbudowują się w otaczające przestrzenie, aby stać się siecią powierzchni użytkowych i główną atrakcją dla pracowników.


To tylko cztery ścieżki, które prawdopodobnie zobaczymy w budynkach biurowych w nadchodzących latach. Należy pamiętać, że nie każde udogodnienie pasuje do każdej sytuacji - kultura firmy, dane demograficzne pracowników, lokalizacja i normy branżowe będą miały ciężki wpływ na określenie, które udogodnienia się „trzymają”, a które nie.


Właściciele i firmy, które stoją na czele doświadczeń związanych z udogodnieniami, mogą stać się zwiastunami nowych doświadczeń biurowych i czerpać proporcjonalne korzyści. Alternatywnie, mogliby zatopić niezliczone miliony w przestrzenie i udogodnienia, które skończą się - zastosowania, które nigdy do końca nie przyciągają uwagi pracowników i nie uzasadniają wydatków na ich budowę.

Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie ankiety lub jakiejkolwiek innej formy opinii przed wdrożeniem jakiegokolwiek rozwiązania. W ten sposób przydaje się platforma do obsługi najemców i inne rozwiązania cyfrowe.
Dzięki temu empiryczne udogodnienia można uznać za skuteczny wybór w przeciwieństwie do pełnowartościowych wbudowanych udogodnień fizycznych, takich jak dedykowane pokoje rekreacyjne. Platformy takie jak Spaceflow, opcje rozrywki lub zajęcia na miejscu oraz kluby korzyści kosztują znacznie mniej niż budowa nowych pokoi lub wykorzystanie niestandardowych mebli. W świecie zmieniających się wymagań pracowników i szybko ewoluujących stylów pracy te mało obciążające rozwiązania mogą być najbardziej efektywnym wyborem dla właścicieli biur na całym świecie.