W ofercie Grupy Archicom znajduje się 9 projektów zlokalizowanych w różnych częściach Wrocławia. Są w niej zarówno zróżnicowane pod względem standardu mieszkania, których ceny zaczynają się już od 5.000 zł/mkw., jak i prestiżowe apartamenty.

 

- Szeroka oferta jak również przywiązywanie szczególnej uwagi do aspektów architektonicznych naszych projektów sprawiają, że klienci chętnie kupują mieszkania od Archicomu. Koncepcja osiedli społecznych, którą wprowadziliśmy i z sukcesem kontynuujemy na wrocławskim rynku mieszkaniowym, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów i przekłada się bezpośrednio na rekordowe wyniki. Wrocławianie doceniają zarówno wartość samego produktu jakim jest funkcjonalne i dobrze nasłonecznione  mieszkanie, ale równocześnie chcą mieszkać w atrakcyjnej przestrzeni zapewniającej łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych usług i ułatwiającej nawiązywanie relacji sąsiedzkich – mówi Tomasz Sujak, Członek Zarządu Archicom S.A. –  Sytuacja rynkowa na pewno nam sprzyja, ale osiąganie tak dobrych wyników sprzedaży nie byłoby możliwe bez unikatowych przewag konkurencyjnych, w tym własnego studia projektowego, prawie 30-letniego doświadczenia i promowania innowacyjnych rozwiązań.

 

Największy udział w sprzedaży w 2015 r. mają dwie flagowe inwestycje Archicomu – Olimpia Port (196 lokali) i Ogrody Hallera (105 lokali).

 

- Wzrost sprzedaży nie jest dla nas celem samym w sobie – konsekwentnie utrzymujemy także wysokie marże i rentowność. Około 90% mieszkań sprzedajemy w trakcie budowy, minimalizując koszty finansowe i zwiększając jednocześnie zwrot z kapitału, co pozytywnie przekłada się na bilans firmy. Jednocześnie pozwala nam na utrzymywanie atrakcyjnych cen dla klientów  – dodaje Tomasz Sujak.

 

Po III kw. 2015 r. liczba sprzedanych mieszkań przez Grupę Archicom wyniosła 457 sztuk. Sam III kw. był z kolei najlepszym kwartałem w historii firmy – nabywców znalazło aż 178 lokali.

 

Archicom z sukcesem działa również na rynku nieruchomości komercyjnych. W lutym 2015 r. Grupa sprzedała irlandzkiemu funduszowi GNT kolejny biurowiec klasy A „West House 1B”. W portfelu znajdują się jeszcze dwa gotowe i wynajęte biurowce  o powierzchni najmu 12 tys. mkw, a bank ziemi pozwala na budowę kolejnych 30 tys. mkw powierzchni najmu.

 

Grupa Archicom, obecna na rynku od blisko 30 lat, zrealizowała już ponad 150 obiektów, w tym budynki mieszkalne, hotele i biurowce. Obecnie realizuje zarówno duże osiedla, jak również bardziej kameralne budynki, postindustrialne „Lofty Platinum” czy inwestycje z sektora premium. 

 

W roku 2014 Grupa Archicom sprzedała 520 mieszkań, a w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. – 457, co powoduje, że Grupa jest liderem wrocławskiego rynku mieszkaniowego już trzeci rok z rzędu. Na początku tego roku w ofercie Archicomu znajdowało się 800 lokali w najpopularniejszych dzielnicach Wrocławia, a we wrześniu 2015 r. liczba ta wzrosła do 1 000. Oprócz rynku mieszkaniowego, Grupa jest także aktywna na rynku nieruchomości komercyjnych. Archicom zrealizował 5 projektów biurowych, z czego trzy biurowce zostały sprzedane polskim i zagranicznym funduszom inwestującym w nieruchomości, a 2 znajdują się w portfelu Grupy. Najemcami biurowców są znane polskie i międzynarodowe firmy.

W 2014 r. Grupa Archicom wypracowała 128,7 mln zł przychodów i 37,9 mln zł zysku netto – odpowiednio o 11% i 34% więcej niż rok wcześniej. Kapitał własny przekraczający 250 mln zł gwarantuje stabilność finansową spółki.

 

źródło: informacja prasowa Archicom