Twórz persony członków

Budowanie osobowości pomaga odkrywać różne sposoby myślenia i potrzeby.  Z pewnością masz więcej niż jedną osobowość w swojej społeczności, dlatego ważne jest, aby je zidentyfikować i opisać. Jeśli społeczność ma tylko jeden typ członków, jej zaangażowanie może być trudne. Zastanów się więc głęboko, podziel członków społeczności i dostosuj strategie do każdej osoby. 

Nie lekceważ potęgi procesu onboardingu

Powitaj nowych członków i zbieraj dane podczas procesu wdrażania. Nawet jeśli członek społeczności nie ma jeszcze doświadczenia z Twoją społecznością, może dostarczyć Ci cennych danych. Dodaj krok do swojego procesu wdrażania i zapytaj nowicjusza - dlaczego dołączył do społeczności, co może zaoferować społeczności, czego szuka, jakie ma umiejętności i doświadczenie, i tak dalej. Regularnie przeglądaj te ustalenia, mając na uwadze osobowości swojej społeczności, ponieważ jest możliwe, że Twoja społeczność zmieni się w zależności od perspektyw nowo przybytych członków.

Działania osobiste

Nic nie przebije rozmowy z prawdziwą osobą. Badania pokazują, że ludzie są bardziej skłonni ufać komuś, kogo poznali osobiście, niż komuś, z kim komunikowali się tylko online. Dlatego wydarzenia są coraz bardziej istotne dla Twojej społeczności. Wydarzenia są dla członków społeczności wspaniałą okazją nie tylko do poznania innych członków, ale także Ciebie i odwrotnie. Skorzystaj z tej okazji, aby spotkać się i porozmawiać z członkami swojej społeczności, ponieważ możesz być zaskoczony, ile się nauczysz.  Jeśli chcesz dać członkom społeczności miejsce do wyrażania swoich pomysłów i opinii, możesz ustawić „godziny otwarcia”. Na przykład w każdy piątek rano drzwi do Twojego biura będą otwarte i każdy może przyjść i omówić z Tobą wszystko, co jest dla niego ważne. Ta działalność „otwartych drzwi” nie musi być prowadzona tylko w społecznościach osobistych, działa również w środowiskach online.

Zbieraj opinie

Tworzenie niestandardowych kwestionariuszy i przeprowadzanie ankiet online może pomóc w lepszym zrozumieniu tego, co sprawia, że członkowie społeczności działają, mierzyć zadowolenie klientów i zbierać opinie, dzięki czemu można dostosować strategię i działania społeczności, aby lepiej spełniały ich potrzeby. Stwórz  kwestionariusze i strukturę informacji zwrotnych, które będziesz regularnie przesyłać. Pomoże Ci to zaobserwować zmiany w odpowiedziach w czasie i pomoże w późniejszym podejmowaniu decyzji opartych na danych. Znajdź solidne oprogramowanie ankietowe, które nie tylko gromadzi cenne dane, ale także analizuje opinie klientów i przekształca je w przydatne informacje, aby pomóc Twojej społeczności w rozwoju. 

Użyj danych online

Analizy platformy online to kopalnia danych społeczności, więc dobrze je wykorzystaj. Jeśli nie masz platformy społecznościowej, która może pomóc w mierzeniu odpowiedzi mieszkańców, skorzystaj z danych zebranych w Internecie - Google Analytics, Hotjar, smartlook, istniejący CRM itp.


Spaceflow przywiązuje dużą wagę do tego rodzaju funkcjonalności dzięki panelowi analitycznemu w aplikacji, który może pokazać najważniejsze fakty o Twojej nieruchomości, na przykład: liczba użytkowników, zaangażowanie poprzez dodawanie postów, polubień i komentarzy, zyski na popularności od dnia dzisiejszego -strona i pobliskie usługi, analiza utworzonych biletów, organizowanych wydarzeń i uczestnictwa.

Jakie dane wydarzeń pokazujemy?

Przegląd wydarzeń (kategorie utworzonych wydarzeń, łączna liczba uczestników, liczba użytkowników wg wydarzeń, średni czas wydarzeń i wiele innych),

Popularne wydarzenia z ostatnich 30 dni,

Zdarzenia według typu użytkownika (które role tworzą zdarzenia).

untitled image

 

Stamtąd łatwo jest zaplanować odpowiedzi oparte na danych: może Twoja społeczność potrzebuje częściej otrzymywać od Ciebie wiadomości, chcieliby regularne zajęcia jogi lub coś zupełnie innego.

Żródło - SpaceFlow