Największą  popularnością  cieszyło  się najchętniej wybierane we Wrocławiu osiedle  „Olimpia Port”. W ubiegłym  roku ofertę Grupy wzbogaciły cztery nowe projekty: „Na Ustroniu”, „Spirala  Czasu”,  „Róża Wiatrów” oraz „Siena” oraz kolejne etapy wcześniej rozpoczętych  inwestycji. Łącznie w ubiegłym roku do oferty wprowadzono 967 mieszkań.

 

-   Nasz  sukces  jest  pochodną  unikatowego  podejścia  do  realizowanych projektów.  Tworzymy  osiedla  społeczne,  które  stawiają  na rozwiązania przyjazne  mieszkańcom  i  zachęcają  do  budowania  relacji.  W ten sposób trafiamy  w  potrzeby  naszych  klientów. Ponadto skutecznie wykorzystujemy warunki  rynkowe.  Sprzyjały  nam m.in.  niskie  stopy procentowe, poprawa ogólnej  sytuacji gospodarczej, spadek bezrobocia i wzrost zarobków  – mówi Tomasz Sujak, Członek Zarządu Archicom S.A.

 

Atrakcyjna   lokalizacja   inwestycji  Grupy  Archicom  oraz  własne  biuro projektowe pozwalają deweloperowi być bliżej klientów, szybciej reagować na zmiany  w  ich  potrzebach  i  wprowadzać  najnowsze trendy rynkowe. Dzięki zoptymalizowanej  pod  względem  funkcji  i metrażu  oferty lokali, szybko rośnie  ich  sprzedaż,  a  znaczna  część  znajduje  nabywców jeszcze przed oddaniem  budynku  do użytkowania.  W  minionym  roku 94 proc. sprzedanych mieszkań stanowiły lokale w budowie.


-  Mamy  bardzo  szeroką  ofertę, która na 31 grudnia 2015 r. zawiera 1.012 lokali  sprzedawanych  łącznie  w  dziesięciu  projektach,  podczas gdy rok
wcześniej  było  to  657  mieszkań.   Tak  znaczne  jej zwiększenie pozwala
spodziewać  się  dobrego wyniku sprzedaży także w 2016 roku. Nie spoczywamy na  laurach i zamierzmy umocnić pozycję lidera sprzedaży mieszkań w stolicy Dolnego  Śląska.  W  tym  celu  sukcesywnie  wprowadzamy  do oferty kolejne inwestycje  w  dobrych  lokalizacjach  we Wrocławiu,  ale  też analizujemy możliwość  realizacji  projektów  w  innych dużych miastach w Polsce – mówi Paweł  Ruszczak,  Członek Zarządu  Archicom  S.A.  Już w 2017 r. planujemy przekroczyć  roczną  sprzedaż na poziomie 1.000 mieszkań. W realizacji tego celu pomogą  nam  wpływy  z  giełdowej emisji akcji. Obecnie nasz prospekt czeka na zatwierdzenie w Komisji Nadzoru Finansowego.

 

Aktualnie bank ziemi wrocławskiego dewelopera wynosi 31,7 ha, co pozwala na wybudowanie  3.100 mieszkań. W pierwszych miesiącach 2016 r. Grupa Archicom zamierza   uruchomić   sprzedaż   około  300  mieszkań  w  dwóch  kolejnych projektach.

 

Rok  2015  był  również  udany dla segmentu komercyjnego Grupy Archicom – w pierwszym kwartale sprzedano budynek West House 1B funduszowi GNT Ventures, zwiększono   wynajętą   powierzchnię   przez   Objectivity  o  1  tys.  mkw. ograniczając  ilość  wolnej powierzchni  biurowej do wynajęcia do 900 mkw. Obecnie  w  portfelu firmy znajdują się biura o łącznej powierzchni 14 tys. mkw. oraz grunty pozwalające na realizację 30 tys. mkw. GLA.