SZUKASZ NOWEGO BIURA?

158
Wyniki
4 kiválasztva
- m2
- €/m2

Nie masz czasu kontaktować się z każdym biurem?

Oferta biurowca

Nowoczesny budynek przy ul. Kaleńskiej 5 jest w całości zarządzany przez New Work i oferuje 178 stanowisk pracy na 1 600 m2 powierzchni użytkowej na 4 piętrach. Jego charakter i at...

Rada od eksperta

Zapisz się do naszego newslettera!

Office Market

Real Estate Expert

ALEXANDRU CRISTEA

Napisz do mnie

Morski Park Handlowy zyskał kolejnego najemcę

Morski Park Handlowy zyskał kolejnego najemcę. Sklep zoologiczny Zoo Karina wynajął w kompleksie blisko 625 m kw. powierzchni handlowej. Firma doradcza Savills jest zarządcą obiektu oraz pełni w nim rolę agenta wyłącznego ds. komercjalizacji. Otwarcie sklepu Zoo Karina nastąpi na przełomie lipca i sierpnia, po ukończeniu prac aranżacyjnych. Będzie on zlokalizowany w nowym budynku, który w tym roku został oddany do użytku w ramach rozbudowy Morskiego Parku Handlowego. Działają w nim już m.in. cztery marki z grupy Komfort oraz sklep Bel-Pol. Zoo Karina jest firmą rodzinną założoną przez Karinę Wojtyłko. Pierwszy lokal otwarty został w 1996 r. w Gdyni. Obecnie sieć tworzy ponad 20 lokalizacji znajdujących się głównie na Pomorzu. „Miło jest nam powitać w Morskim Parku Handlowym tak rozpoznawalną na lokalnym rynku i prężnie działającą w północnej Polsce sieć Zoo Karina. Rozbudowa kompleksu pozwoliła w ostatnim czasie na wzbogacenie jego oferty o nowe marki, co spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem ze strony klientów” – mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami handlowymi, Savills. Morski Park Handlowy zlokalizowany jest przy ul. Przywidzkiej w Gdańsku. Całkowita powierzchnia obiektu po rozbudowie wynosi ponad 41 000 m kw. Do grona najemców należy m.in. market budowlany OBI, hipermarket spożywczy Carrefour, McDonald's oraz sieć Jula. W sąsiedztwie obiektu znajduje się centrum wyprzedażowe Designer Outlet Gdańsk oraz salon meblowy Agata. Właścicielem Morskiego Parku Handlowego jest firma GRP. Zarządca oraz doradcą ds. wynajmu powierzchni handlowej jest Savills.     Źródło: Savills

Więcej »

MIASTA REGIONALNE NA FALI – wywiad z Piotrem Skuzą, Menedżerem Regionalnym w dziale powierzchni biurowych, Savills

Regional cities are burgeoning and seeing record-high office supply levels. What was the situation on Poland’s regional markets like in 2018? Piotr Skuza, a regional manager, Savills office agency: 2018 was a record-breaking year in terms of new office supply in regional cities. In 2018, the overall office supply in Poland’s eight business regions, excluding Warsaw, climbed to more than 512,000 sq m and there was another 940,000 sq m under construction at the end of last year. At the end of December 2018, total office stock in Poland’s core regional cities (Krakow, Wrocław, Tricity, Katowice, Poznań, Łódź, Lublin and Szczecin) reached 4.9 million sq m. Office developers are stepping up their activity, driven among other things by the growing employment in the BPO/SSC sector, which -according to ABSL’s data - currently employs nearly 279,000 people. Growth in employment in this sector continues unabated, registering an annual rate of approximately 30% and fuelling further demand for office space. Another strong sector is IT, which dominated on the regional markets in 2018, accounting for 34% of all office lease transactions. In addition to Krakow and Wrocław, other cities are also seeing substantial increases in new office supply. Which regional cities are likely to grow the fastest in the near future? Krakow and Wrocław are indisputably the largest regional city office markets with 1.26 million sq m and 1.05 million sq m of office space, respectively. The two cities also recorded the highest supply levels in 2018: 155,200 sq m in Krakow and 146,600 sq m in Wrocław, and the largest volumes of space under construction: 247,000 sq m and 222,000 sq m, respectively. The next biggest markets are Tricity (775,000 sq m) and Katowice (519,300 sq m), followed by Katowice-sized Poznań (479,100 sq m) and Łódź (468,900 sq m). Of the eight regional cities, the two smallest markets are Lublin (194,300 sq m) and Szczecin (159,400 sq m). Besides Krakow and Wrocław, Tricity has the strongest development pipeline of nearly 145,000 sq m. The largest projects currently underway and expected to be delivered in the near future include Alchemia IV Neon, developed by Torus, Olivia Prime B (another office building of the Olivia Business Center) and Wave, the first office project of Skanska Property Poland in Tricity. At the end of 2018, there was nearly 110,000 sq m under construction in Poznań. The biggest projects in the pipeline comprised the second phase of Business Garden Poznań, completed in March 2019 (45,000 sq m, Vastint) and Nowy Rynek A and B (approx. 35,000 sq m, Skanska), the latter now fully let following two large pre-leases. For Poznań, 2018 was not a peak year in terms of supply growth. Office supply barely topped 21,000 sq m delivered across three schemes: Pixel IV and V, Palacza Office and Garbary 67, a revitalised historic office building. Despite this, Poznań retains its strong position on the office map of Poland.       Źródło: Savills

Więcej »

Łódź ma nowego sternika

Pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł zmiany personalne w Biurze Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Miasta Łodzi. Dotychczasowy Dyrektor Biura – Adam Pustelnik, zdecydował się na kontynuowanie swojej ścieżki kariery w sektorze prywatnym, a konkretnie w branży nieruchomości, gdzie będzie dalej podejmował szereg działań mających na celu promocję atrakcyjności inwestycyjnej Łodzi. Pustelnik nie powiedział jednak swojego ostatniego słowa w samym Urzędzie, i tak jak to było w poprzednich latach, będzie wciąż pełnił rolę doradcy Prezydent Hanny Zdanowskiej w zakresie obsługi inwestycji zagranicznych.

Więcej »

Rośnie apetyt globalnych inwestorów na aktywa z obszaru Living

Najnowsze badanie JLL pokazuje, że skala inwestycji w sektorze mieszkaniowym w Europie może wzrosnąć w tym roku nawet o 30%. Trend wzrostowy widoczny jest również w Polsce

Więcej »

Bank Pekao udzielił Echo Investment 65 mln EUR kredytu na budowę projektu Face2Face

Pierwszy budynek katowickiego kompleksu biurowego Face2Face Business Campus osiąga właśnie docelową wysokość, a 93% jego powierzchni jest już wynajęte lub na zaawansowanym negocjacji z potencjalnymi najemcami. Trwają zaawansowane prace przy fundamentach drugiego, wyższego biurowca. Finansowanie inwestycji zapewnił Bank Pekao.

Więcej »

Wywiad

SPACEFLOW - przestrzenie, które oferują doświadczenie i tworzą wspomnienia!

Wraz z dynamicznie rozwijającym się co-workingiem na całym świecie, miejsca pracy to teraz coś więcej niż tylko stół i cztery krzesła. Spaceflow, czeski startup, rzuca wyzwanie naszej wyobraźni i kreatywności, aby zmienić nasze pojęcie o nieruchomościach. Czy jesteśmy gotowi zaprojektować własne biuro?

Więcej »

WIĘCEJ WYWIADÓW »

Firmy zajmujące się rynkiem powierzchni biurowych

Baza wiedzy o wynajmowaniu biura

Rzeczy, o których warto wiedzieć zanim wybierzesz biuro

Certyfikat „Zielonego Budynku” LEED

Certyfikat LEED – Leadership in Energy and Environmental Design – to znany w Stanach Zjednoczonych i w innych krajach na świecie standard pomiaru trwałości, zużycia i wpływu budynku na otaczające go środowisko. Zdobycie certyfikatu LEED to najlepszy dowód na to, iż dany budynek jest rzeczywiście „zielony”. System oceny LEED oferuje cztery poziomy certyfikacji nowych konstrukcji -- Certified, Silver, Gold oraz Platinum – które odpowiadają liczbie punktów uzyskanych w pięciu “zielonych” kategoriach konstrukcyjnych: lokalizacja budynku, wydajność zużycia wody, energii i atmosfery, racjonalne wykorzystanie materiałów i zasobów, jakość środowiska wewnętrznego. Normy LEED obejmują nowe obiekty komercyjne oraz główne obiekty rekonstruowane, projekty wnętrz i działania dotyczące obiektów już istniejących. Normy są opracowywane tak, by obejmowały komercyjne obiekty “Core&Shell”, nowe obiekty mieszkalne oraz otaczającą je infrastrukturę.

Więcej »

Co rozumieć przez wyrażenie „powierzchnia biurowa/budynek biurowy klasy B”?

Budynki klasy B oznaczają obiekty o standardzie, który obejmuje następujące udogodnienia: Wymagania obowiązkowe: Budynki biurowe, w których standardzie brakuje jednego z wymogów koniecznych dla budynków klasy A: /nowoczesne okablowanie, klimatyzacja, zadaszony parking, wysokiej jakości wykończenia, wysokiej jakości zarządzanie obiektem, 24-godzinna recepcja i system ochrony / Budynek biurowy o wynajmowalnej powierzchni biurowej nie mniejszej niż 750 m2. Pozostałe wymagania: Budynki biurowe, które nie spełniają co najmniej 6 pozostałych wymagań dla budynków klasy A oraz brak w nich: Wind(y) Najwyższej jakości wykończeń Okien z podwójnymi szybami Recepcji Stołówki

Więcej »

Zamknięta lub otwarta powierzchnia biurowa

Oba typy mają swoje wady i zalety. Możesz czerpać korzyści z dobrej atmosfery i szybkiej komunikacji w przypadku otwartej powierzchni biurowej.Stały hałas jest jego wadą. Zaleca się, aby wybrać tę opcję, jeśli działalność nie wymaga intensywnej koncentracji. W takim przypadku zamknięte biuro jest bardziej korzystne.

Więcej »

WIĘCEJ ARTYKUŁÓW