Niemniej jednak, ponieważ dotyczą one faktycznego procesu projektowania i budowy (a także eksploatacji i konserwacji) oraz jego wpływu na środowisko, brakowało wskazówek, jak poruszać się po budynkach pod kątem wpływu na ludzi i ich dobrostan. Dlatego zakładam, że certyfikat WELL stanie się nowym czarnym.

Pracownicy przyzwyczajają się do szerokiego wachlarza korzyści zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim: od (dodatkowej) opieki zdrowotnej po kredyt, od warsztatów i edukacji po posiłki. Coraz większy nacisk kładziony jest na aktywność i dostateczną ilość usług na rzecz coraz większego komfortu. Połącz wszystkie te zmiany, a uzyskasz idealną podstawę do tego, jak właściciele mogą zacząć oferować swoją przestrzeń jako usługę.

Milenialsi na zawsze zmienią nasze rozumienie miejsca pracy

„Obecnie w Nowym Jorku trwa wyścig zbrojeń nuklearnych (aby dodać nową technologię, która będzie atrakcyjna dla tysiącletnich najemców)” - mówi Ric Clark, dyrektor ds. Nieruchomości w Brookfield.

Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że według badania EY do 2025 roku millenialsi stanowić będą ponad połowę światowej populacji i 75% siły roboczej.

Zdjęcie: Brooke Cagle na Unsplash.

„W przeszłości właściciele nieruchomości dużo inwestowali w technologie, których najemcy nie widzą - na przykład w zakresie efektywności energetycznej” - dodał Brookfield's Clark. „Ale teraz, aby przyciągnąć uwagę millenialsów, technologia i innowacje przesunęły się bardziej na front produkty przeznaczone dla konsumentów.

Przesunięcie inwestycji ma tylko sens i można się zastanawiać, dlaczego nie nastąpiło wcześniej. Co jest najważniejszym atutem firmy? Ludzie. Gdzie idzie absolutna większość kosztów operacyjnych firm? Ludzie. Czego firmy chcą zaciekle zachować? Ludzie.

Właściciele muszą pomagać firmom, dla których wynajmują powierzchnię w tym przedsięwzięciu. Ponieważ kiedy ludzie odchodzą, firmy wkrótce podążą za nimi. Jak oni to robią?

1. Miejsce pracy z technologią

Firma informatyczna Tieto używa aplikacji, chipów i sygnałów nawigacyjnych w swojej siedzibie w Helsinkach. Narzędzia te pomagają zorganizować podróż do pracy i dzień pracy, poszukać wolnego miejsca pracy i dowiedzieć się, gdzie są twoi koledzy. Oszczędza to czas i sprawia, że ​​procedura jest wygodniejsza.

2. Doświadczenie w pracy zespołowej

Amerykańska instytucja The Bureau of Labor Statistics szacuje, że do 2020 roku freelancerzy, niezależni wykonawcy i soloprenarze będą stanowić około 40% całkowitej siły roboczej. Jednocześnie badania Cushman & Wakefield przeprowadzone w Azji pokazują, że członkostwo coworkingowe klientów korporacyjnych wzrosło ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, podczas gdy udział freelancerów i pracowników niezależnych spadł o prawie 15% w ciągu ostatnich 3 lat . Cóż, w rzeczywistości oba te antagonistyczne tendencje odgrywają rolę we współpracy. Nie chodzi jednak tylko o wyrastanie przestrzeni coworkingowych. Najwyższy czas, aby tradycyjne biura zmieniły swoje otoczenie w bardziej ludzkie doświadczenie.

3. Coraz więcej usług i udogodnień zintegrowanych bezpośrednio w biurach

Infrastruktura w postaci wystarczającej ilości usług i punktów handlowych jest już standardem. Nowością jest to, że te usługi i udogodnienia są zintegrowane bezpośrednio z górnymi kondygnacjami budynków. Restauracja, bary, bary z sokami, imprezy, sport i wellness, wszystko do użytku tylko przez jednego najemcę. Lub otwarte dla publiczności za pośrednictwem aplikacji, w której wynajmujący może generować dodatkowe przychody z każdego zamówienia.

4. Przyszłość to dzielenie się

To, że tradycyjne biura i centra są coraz bliżej siebie, odzwierciedlają nie tylko udogodnienia i usługi, ale także filozofia współdzielenia i współpracy. Nawet teraz budynki są penetrowane przez aplikacje mobilne, które przenoszą losowe spotkania i ewentualną współpracę na wyższy poziom. Jak to działa? Użytkownik publikuje żądanie, powiedzmy, projektu strony internetowej, a aplikacja dopasowuje go bezpośrednio do projektantów znajdujących się w tym samym budynku. Carpool to kolejny przykład tego, jak technologia może oszczędzać pieniądze i wspierać relacje.

5. Otwarte budynki wielofunkcyjne 

Przyszłe miejsce pracy bardziej przypomina dom, hotel, spa, klub towarzyski, obiekt sportowy, siłownię i salę konferencyjną. Przyszłe miejsce pracy to miejsce, w którym ludzie, którzy się nie znają, stają się społecznościami. Przyszłe miejsce pracy jest otwarte i żywe.

Możliwość utraty najemców to nie jedyny powód, dla którego wynajmujący i właściciele nieruchomości powinni zmieniać biura i budynki. W przypadku firm technologicznych, które zaczęły wymagać krótszych umów najmu, właściciele i właściciele nieruchomości mogą być zmuszeni do myślenia o dochodach w nowy sposób. Przez dziesiątki lat dochody właścicieli zależały wyłącznie od czynszu. Dzięki integracji usług i technologii mogą oni poprawić wrażenia i jednocześnie uzyskać nowy strumień przychodów.

artykuł został pierwotnie napisany dla bloga Spaceflow (https://www.blog.spaceflow.io/).